Webinar 1/6/2020
Μύθος #1
Κόστος 20€ / 2 χρόνια τα .gr και 11€ / χρόνο τα .com
Όλες οι ιστοσελίδες φιλοξενούνται σε Servers – εταιρείες hosting. Το κόστος φιλοξενίας μπορεί να είναι από 0 έως μερικές χιλιάδες ευρώ / μήνα και έχει να κάνει με τα παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά:
Όσο μεγαλύτερη σε όγκο, σε λειτουργίες και σε επισκεψιμότητα είναι η σελίδα μας, τόσο μεγαλώνει και το κόστος φιλοξενίας.
Ένα σύνηθες κόστος φιλοξενίας είναι από 100 έως 500 ευρώ τον χρόνο.
Οι περισσότερες ιστοσελίδες φτιάχνονται έχοντας σαν βάση CMS (Content Management Systems – Πλατφόρμες Διαχείρισης Περιεχομένου) με πιο διαδεδομένες το WordPress, Joomla, Drupal ή Opencart, Magento και CS Cart αν μιλάμε για eshops.
Η χρήση αυτών των πλατφορμών κατεβάζει το κόστος της ιστοσελίδας καθώς δε χρησιμοποιούμε προγραμματιστή ή ομάδα προγραμματιστών για να μας κάνει από το 0 ιστοσελίδα κλειστού κώδικα που είναι φτιαγμένη μόνο για εμάς. Φυσικά και έχουμε την επιλογή να το κάνουμε, όμως κάτι τέτοιο θα μας ανέβαζε το κόστος χωρίς κάποιο άμεσο προσδοκώμενο κέρδος.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις σας, το κόστος σε αυτό το σημείο μπορεί αν ανέβει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Το κόστος σχεδιασμού έχει να κάνει με την πολυπλοκότητα αλλά και τις απαιτήσεις του σχεδιαστή ή της ομάδας σχεδιαστών.
Έχει άλλο κόστος να κάνεις τη Mona Lisa
και άλλο κόστος να κάνεις το παρακάτω
Δεν είναι η καλύτερη δυνατή λύση καθώς μπορεί κάποιος να αγοράσει έτοιμο theme ή template με μερικά δολάρια, όμως, το 90% αυτών των πακέτων έχουν τεράστια περιττά δεδομένα με αποτέλεσμα να προκαλούν θέματα ασφαλείας, δυσλειτουργίες ή μεγάλες καθυστερήσεις στη φόρτωση της σελίδας.
Είναι η καλύτερη και πολλές φορές η οικονομικότερη λύση καθώς κάνετε κάτι μοναδικό ενώ παράλληλα αποφεύγετε το κόστος του σχεδιαστή. Εικαστικά υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες ακόμα και από τους developers αρκεί οι απαιτήσεις να μην είναι να κατασκευαστεί ένα έργο τέχνης.
1) Όταν αναγνωρίζουμε και αντιλαμβανόμαστε το τι είναι ιστοσελίδα μέσα σε ένα Digital οικοσύστημα
2) Όταν αντιλαμβανόμαστε και συμπεριφερόμαστε στην ιστοσελίδα μας σαν ζωντανό οργανισμό
3) Όταν δίνουμε τεράστια έμφαση στη δημιουργία Ποιοτικού Πρωτογενούς Περιεχομένου
4) Όταν δίνουμε έμφαση στη προώθηση της ιστοσελίδας μας σε κάθε μέσο και με κάθε τρόπο
5) Όταν χαράζουμε μακροχρόνια στρατηγική μένοντας πιστοί σε αυτή, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις αλλαγές στο Digital περιβάλλον
6) Όταν έχουμε επαγγελματίες δίπλα μας που μας εκπαιδεύουν και μας καθοδηγούν
Μύθος #2
Επένδυσε όλο τον προϋπολογισμό για τη προβολή του στο διαδίκτυο κατασκευάζοντας τη νέα ιστοσελίδα του, συνολικής αξίας 5.000€
Με αυτή του την κίνηση-επένδυση κατάφερε να κατασκευάσει μια από τις ωραιότερες ιστοσελίδες στην ασφαλιστική αγορά.
Οι 198 από τους 3.872 φίλους του στο Facebook που είδαν την ανάρτηση του, έγραψαν τα καλύτερα σχόλια και κριτικές για τη νέα του ιστοσελίδα με πολλές καρδούλες και gifs.
Πίστευε πως μόνο με τα χρήματα που έδωσε, σε συνδυασμό με τις καλές κριτικές που πήρε, ήταν θέμα εβδομάδων να αρχίσει να παίρνει διαδικτυακά τους πρώτους πελάτες, ξεκούραστα στο γραφείο του.
Ο Άρης 1 χρόνο μετά
Γιατί συνέβει αυτό;
Όταν θέλουμε να επενδύσουμε στη διαδικτυακή μας προβολή δεν αρκεί να έχουμε την ομορφότερη και καλύτερη ιστοσελίδα, με εμάς παρατηρητές.
Υπάρχουν στον κόσμο κοντά στις 2 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες και στην Ελλάδα είναι καταχωρημένα ~300.000 domains.
Το περιβάλλον του διαδικτύου είναι άκρως δυναμικό και ανταγωνιστικό όπως και το επάγγελμα του καθενός.
Αν η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι καμία, γιατί να κάνετε το ίδιο πράγμα με την ιστοσελίδα σας στο διαδίκτυο;
Πώς μπορούμε να πετύχουμε στο διαδίκτυο;
1) Μελετάμε και εκπαιδευόμαστε στο τι είναι διαδίκτυο και Digital περιβάλλον.
2) Πριν πάρουμε την απόφαση να ξεκινήσουμε, δημιουργούμε ένα αναλυτικό business plan για τις διαδικτυακές μας κινήσεις
3) Μετά την κατασκευή της ιστοσελίδας μας
4) Αν δεν θέλετε ή δεν μπορείτε να διαθέσετε χρόνο, ενέργεια και αφοσίωση στην ιστοσελίδας σας τότε συμβαίνουν 2 πράγματα.
Είτε έχετε την οικονομική δυνατότητα να διαθέσετε δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να κάνουν άλλοι τη δουλειά χωρίς εσείς να χρειάζεται να κάνετε το παραμικρό
Είτε ζείτε την ιστορία του Άρη
Μύθος #3
Για να έχεις μεγάλη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου, θα πρέπει να είσαι ψηλά στις αναζητήσεις
Ποιες όμως αναζητήσεις μας δίνουν υψηλή επισκεψιμότητα
Τα αποτελέσματα των αναζητήσεων χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες:
1
Οργανικά
2
Πληρωμένα Αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα που δίνει η Google στη πρώτη σελίδα, σε μια αναζήτηση είναι το λιγότερο 10 οργανικά. Αν σε αυτή την αναζήτηση υπάρχουν εταιρείες που διαφημίζονται τότε μαζί με τα οργανικά μπορεί να δώσει από 1 έως 8 διαφημίσεις.
Αν αναζητήσουμε "ασφάλεια αυτοκινήτου" η πρώτη σελίδα μας δίνει το λιγότερο 18 αποτελέσματα ανάμεσα σε περίπου 1.640.000 αποτελέσματα
Για να βγει μία σελίδα στα πρώτα 18 αποτελέσματα το καταφέρνει είτε με τεράστια χρηματικά ποσά στα αποτελέσματα διαφήμισης, με το κόστος ανά κλικ στη διαφήμιση να διαμορφώνεται σήμερα 1/6/2020 από 1,55€ έως 4,89€
Είτε, με τεράστια υπομονή, μεθοδικότητα, συνεχές Πρωτογενές Ποιοτικό Περιεχόμενο, παραπομπές από άλλες ιστοσελίδες ίδιας θεματολογίας ή υψηλής "αξίας" στον αλγόριθμο της Google με υψηλά ποιοτικά τεχνικά χαρακτηριστικά και της ιστοσελίδας, όπως, ταχύτητα ιστοσελίδας, ασφάλεια ιστοσελίδας, user experience κα.
Δεν υπάρχει εύκολος ή οικονομικός δρόμος προς την κορυφή ανταγωνιστικών λέξεων. Όμως πάντα υπάρχουν ευκαιρίες αναζητήσεων που με συστηματική και σωστή έρευνα μπορούν να βγουν στην επιφάνεια.
Μύθος #4
Αυτός είναι ένας από τους παλαιότερους μύθους που ακόμα και σήμερα, μεταξύ των Digital Experts αποτελεί debate
Όπως αναφέραμε και στον προηγούμενο μύθο, τα αποτελέσματα που φέρνει η Google χωρίζονται σε 2 κατηγορίες, οργανικά αποτελέσματα και διαφημίσεις.
Σε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό στις αναζητήσεις θα δούμε σελίδες που και διαφημίζονται και βγαίνουν ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα. Αυτό δεν είναι απόρροια μιας ευνοϊκής μεταχείρισης από τη Google αλλά διαθέσιμων πόρων να μπορούν να βρίσκονται και στα 2 σημεία ταυτόχρονα.
Στις πληρωμένες διαφημίσεις είναι ξεκάθαρο πως όσα περισσότερα χρήματα πληρώνεις τόσο μεγαλύτερα αποτελέσματα και επισκεψιμότητα θα έχεις.
Στα οργανικά αποτελέσματα από την άλλη, είναι δεκάδες οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην κατάταξη. Ορισμένοι από αυτούς τους παράγοντες είναι οι παρακάτω:
Για να βγεις ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα, σε ανταγωνιστικές λέξεις, δεν είναι ούτε φτηνό, ούτε εύκολο.
Αναφορά σε πραγματικό παράδειγμα με υψηλό ποσό διαφήμισης
Ιστοσελίδα λιανικού εμπορίου που επενδύει άνω των 5000€/μήνα σε διαφημίσεις Google Ads, για πάνω από 5 χρόνια συνεχόμενα, η Google, σε πολύ ανταγωνιστική λέξη δε την "βλέπει με άλλο μάτι", καθώς την τοποθετεί μεταξύ 16ης και 12ης οργανικής θέσης (2η σελίδα)
Αναφορά σε πραγματικό παράδειγμα με μηδενικό ποσό διαφήμισης
Ιατρική ιστοσελίδα με μηδενικά ποσά διαφήμισης τα τελευταία 3 χρόνια, βρίσκεται στις πρώτες θέσεις σε πολύ ανταγωνιστικές λέξεις από τον 6ο μήνα ζωής της.
Οργανικά αποτελέσματα και διαφημίσεις είναι 2 διαφορετικοί παράλληλοι κόσμοι με εντελώς διαφορετικούς κανόνες.
Τον αλγόριθμο της Google τον γνωρίζει μόνο η ίδια η Google. Η πληροφόρηση που δίνει η ίδια σχετικά με τα οργανικά αποτελέσματα είναι αρκετά περιορισμένη
Μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει αποδείξει ότι ο αλγόριθμος και τα οργανικά αποτελέσματα χειραγωγούνται από τη Google, με τρόπο που να ευνοεί τους διαφημιζόμενους. Κρατάμε αυτό ως δεδομένο και κάνουμε τις ιστοσελίδες μας καλύτερες για τους χρήστες και φιλικές για τις μηχανές αναζήτησης.
Θέλετε να μπείτε σε έναν μαγικό κόσμο,έντιμα, γρήγορα και με προσιτό τρόπο;